Informacje na temat polskich zawodów spod znaku IRONMAN dotarły w tym sezonie do ponad 38 milionów odbiorców. Całkowity ekwiwalent reklamowy przekroczył 7 milionów złotych.
To bardzo dobre informacje dla organizatorów, ale także dla sponsorów i partnerów tego najsłynniejszego na świecie cyklu imprez triathlonowych. Raporty przygotowane przez Instytut Monitorowania Mediów wskazują jednoznacznie, że z każdym rokiem rośnie wartość marketingowa tych wydarzeń. AVE, czyli ekwiwalent reklamowy publikacji medialnych to już ponad 7 milionów złotych. Wzrost o 40% rok do roku. Dotarcie - wskaźnik pozwalający na oszacowanie realnej liczby kontaktów z publikacjami w mediach - zanotował wzrost w stosunku do ubiegłorocznego badania o 52 procent.

Na podstawie raportów IMM dla Sport Evolution
Na organizacji zawodów IRONMAN Poland zyskują miasta - gospodarze. Wartość przekazu medialnego IRONMAN 70.3 Warsaw wyniosła niemal 1 420 000 złotych, a informacje medialne o wydarzeniu dotarły do prawie 10 milionów odbiorców. Analogiczne wartości dla Enea IRONMAN 70.3 Poznań to 1 780 000 złotych AVE z dotarciem do 8,3 mln osób. Absolutnym rekordzistą jest tu jednak stolica Małopolski. Premierowa edycja IRONMAN 70.3 Kraków wygenerowała ekwiwalent reklamowy o wartości 3 840 000 złotych, a informacje o zawodach dotarły do 20 milionów odbiorców.

Fot. Bartek Zborowski / Sport Evolution
Tytularnym sponsorem zawodów w Poznaniu była Grupa Enea. Informacje medialne z obecnością marki dotarły do niemal 5 milionów osób i wygenerowały AVE na poziomie 1,5 miliona złotych. Enea pojawiła się w ponad 1100 publikacjach.

Na podstawie raportów IMM dla Sport Evolution
Warto przyjrzeć się też strukturze medialnych przekazów. 70 procent informacji na temat zawodów serii IRONMAN Poland znalazło się w internecie. To właśnie tam przede wszystkim szukali ich uczestnicy i fani triathlonu. Radio i telewizja zajęły tu drugie i trzecie miejsce. Istotnym elementem raportu jest "sentyment" odbiorców, czyli wydźwięk informacji. W badaniach przeprowadzonych przez IMM ocena odbiorców jest pozytywna lub neutralna. Nie ma informacji o zabarwieniu negatywnym. To sukces organizatorów, którzy intensywnie pracują nad tym, by zawody były jak najmniej uciążliwe dla osób postronnych.

Na podstawie raportów IMM dla Sport Evolution
Według Instytutu Monitorowania Mediów zawody IRONMAN Poland w poszczególnych miastach wzbudzały zainteresowanie zarówno mediów regionalnych, jak i ogólnopolskich. Z tym, że w Warszawie media ogólnopolskie zdecydowanie dominowały (54 proc.), a w Krakowie i Poznaniu media regionalne były głównym nośnikiem informacji o zawodach - odpowiednio 68 proc. i 76 proc.

Fot. Bartek Zborowski / Sport Evolution
Marka IRONMAN rośnie w Polsce w siłę. Każdy ze wskaźników prezentowanych w raportach IMM dowodzi, że dla sponsorów i partnerów inwestycja w IRONMAN Poland to doskonały interes. Odbiorcy postrzegają zawody i brandy sponsorów pozytywnie, a ekwiwalent reklamowy oparty jest o media tradycyjne i online.
Należy do tego dodać wyraźne wzrosty frekwencji na wszystkich trzech wydarzeniach, co pozwala markom "spotkać się" bezpośrednio z jeszcze większą liczbą uczestników imprez IRONMAN Poland - zarówno zawodników, jak i kibiców.
Najlepszymi przykładami są tutaj IRONMAN 70.3 Warsaw i IRONMAN 70.3 Kraków, gdzie w minionym sezonie sprzedano 100 procent dostępnych pakietów startowych. Rejestracje na te zawody w sezonie 2026 ruszają już 7 października br. Organizatorzy już teraz zachęcają zainteresowanych, by nie zwlekać zbyt długo z decyzją o starcie, bo może zabraknąć miejsc dla wszystkich chętnych. Zainteresowanie triathlonem, w tym szczególnie zawodami serii IRONMAN, rośnie bowiem nie tylko nad Wisłą, a polskie zawody przyciągają coraz większą liczbę triathlonistów z całego świata.